Livsstatus och minus kött.

Jobbar och jobbar och...jobbar. Sjukt hur mycket folk det verkar finnas här. Har som alltid mest skrivinspiration när jag har som minst tid.
Förutom att jobba så äter jag enorma mängder. Skulle kunna äta en häst. Fast bara om den var vegetarisk såklart. Skyller väl på övertid, ångest och mens.
 
På tal om att äta hästar... Nu kallar jag mig officiellt för vegetarian. Med undantag för fisk, vilket jag skyller allergierna på. Nötter(och mandel?) är ju annars både vanligt och viktigt i en vegetarisk kost då de innehåller massa nyttiga fetter osv, även fisk innehåller ju nyttiga fetter så därför behåller jag det i kosten. I alla fall än så länge. Tro inte att jag tycker att fiskar har mindre rätt att leva, för jag tycker att det är precis lika hemskt vem man än dödar. Jag tänker i alla fall se till att bara äta "grön" fisk, dvs ekologisk och grön-listad (gå in >här<). Inge mer fisk heller. Grönsaker for the win!
 
 
 
Hur man blir vegetarian? Man signar up sig för nyhetsmail från Djurens Rätt och sen går det per automatik. Man känner bara att man inte vill vara en del av köttindustrin längre.
 
Tänker ni på hur ni äter?
 
 

Kommentarer
Postat av: 39 kilo

Hej ^___^
Har gjort en liten utmaning på bloggen, där man varje vecka ska försöka klara av små hälsosamma mål, samt svara på en fråga om dagen (som 30 små frågor ungefär, för att lära känna dig mer genom bloggen). Jag skriver det här för att jag tänkte att du kanske kunde vara intresserad :) Du kan läsa mer genom länken här, http://forthesimplehearts.blogg.se/2012/july/week-one.html#comment och är du intresserad men inte förstår så mycket så är det bara att fråga! Kram ♥

2012-07-20 @ 06:08:07
URL: http://forthesimplehearts.blogg.se
Postat av: m.

Jag hittade hit av en slump men jag kunde inte låta bli att kommentera. Jag har varit vegetarian i sju år snart och kan inte tänka mig ett liv där jag äter kött igen. Det är varken svårt eller krångligt.

Svar: Åh, vad fint! Nej jag vet, bara man kommer in i det så är det inga problem alls.
acciowonderland.blogg.se

2012-07-23 @ 18:36:37
URL: http://an0rakcity.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0