November är en mur av våt betong

För ungefär tre månader sen tog jag mitt pick och pack och flyttade till Göteborg. Handla mat och hänga tvätt är vardag, liksom att ta spårvagnen till skolan och värma matlådan i dåliga microvågsugnar och frys-skaka under föreläsningar. Det ständiga gråtandet och tjutandet från himlen reflekterar jag knappt över längre. 
 
Jag träffar människor som får mig att må bra, jag lär mig spännande kemisaker, jag hånglar och håller handen och ibland kanske jag till och med dansar litegrann. Jag lagar den maten jag vill och jag går de vägar jag känner för.
 
Jag är i Göteborg och Göteborg är i mig och det är lätt att andas, lätt att le även när skolväskan väger tungt mot axlarna och även om jag saknar familj och vänner så jag tror att jag ska dö ibland.
 
_

Kommentarer
Postat av: E

Du är så himlahimla bra på att skriva texter som verkligen säger nåt, som berör!

2012-11-19 @ 22:16:04
Postat av: tanketrassel & stjärnfall.

re: tack för alla dina fina kommentarer, förlåt för att jag är så dålig på att kommentera sjöälv :c

2012-11-22 @ 13:02:26
URL: http://deerheart.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0